Zaznacz stronę

REJS SZLAKIEM KRAKOWSKICH MOSTÓW

Rejs po Wiśle w Krakowie szlakiem krakowskich mostów nad Wisłą to idealny sposób na poznanie miasta od innej strony. Podczas 1,5-godzinnego rejsu będziesz miał okazję podziwiać panoramę Krakowa z perspektywy rzeki i zobaczyć najważniejsze mosty, które łączą obie części miasta. Płynąc jedną z naszych łodzi zostaniesz oprowadzony po historii i ciekawostkach związanych z poszczególnymi mostami, dzięki czemu poznasz nie tylko piękno krajobrazów, ale również bogatą historię miasta. To niezapomniane wrażenia dla miłośników historii, sztuki i pięknych widoków.

MOST DĘBNICKI

Most w obecnej formie zbudowano w 1951 po tym jak poprzednia konstrukcja została zniszczona w trakcie wojny. Wśród krakowskich mostów na Wiśle wyróżnia go najniższy prześwit między lustrem wody a spodem konstrukcji mostu, co czyni go najbardziej zagrożonym przez powodzie i zatory lodowe obiektem tego typu na terenie miasta.

MOST ZWIERZYNIECKI

Oddany do użytku jesienią 2001 r., połączył dwie dzielnice Krakowa- Dębniki i Zwierzyniec. Jest to pierwsza nowa przeprawa przez Wisłę w Krakowie wybudowana po prawie 30-letniej przerwie. Budowa nowego mostu była dla Krakowa koniecznością ze względu na bardzo duże natężenie ruchu w centrum miasta. Odciążył on sąsiedni most Dębnicki oraz ronda Grunwaldzkie i Matecznego.

MOST GRUNWALDZKI

Oddany do użytku 1972 roku most łączy Dębniki ze Starym Miastem. Jest drugim mostem w Krakowie (po moście Dębnickim) pod względem zagrożenia falą powodziową lub zatorami lodowymi. Związane jest to z niskim prześwitem między lustrem wody a spodem konstrukcji mostu. Jego kompaktowy kształt miał na celu jak najmniejszą ingerencję w otoczenie Wawelu.

MOST RETMAŃSKI

Most ten jest jedynym nieleżącym nad Wisłą oficjalnie nazwanym mostem w Krakowie. Został zbudowany w 1938 roku jako element niezrealizowanego kanału Śląsk – Kraków. Jego nazwa, ustanowiona w 1991 r., nawiązuje do funkcji retmana – starszego flisaka kierującego spływem i odpowiedzialnego za stan i transport tratew.

MOST PIŁSUDSKIEGO

Jest to najstarszy w Krakowie kompletny most drogowy nad Wisłą, który stoi do dzisiaj. Most otwarto w 1933 roku, a następnie odbudowano w 1948 roku po zburzeniu w 1945.

KŁADKA BERNATKA

Kładka Ojca Bernatka zbudowana w miejscu dawnego mostu Podgórskiego w 2010 roku. Decyzją Rady Miasta Krakowa została nazwana imieniem o. Laetusa Bernatka, zakonnika, który na przełomie XIX i XX w. doprowadził do wybudowania budynków szpitala Bonifratrów w Krakowie.

MOST POWSTAŃCÓW ŚLĄSKICH

Łączy Podgórze ze Śródmieściem. Przyczółki mostu datuje się na 1911 rok, konstrukcja mostu powstała w latach 70. XX. wieku.

MOST KOLEJOWY NA LINII ŚREDNICOWEJ

Most kolejowy na linii średnicowej. Obecnie przebudowywany będzie cechował się jedną z najnowocześniejszych i efektownych konstrukcji.

MOST KOTLARSKI

Najdłuższy w Polsce most łukowy, nie mający filarów na rzece. Most należy do nowszych obiektów tego typu w Krakowie. Budowę ukończono w 2001 roku.

MOST KOLEJOWY NA MAŁEJ OBWODNICY KRAKOWA

Budowę mostu ukończono w 1959 roku, a generalnym wykonawcą robót było Przedsiębiorstwo Robót Kolejowych Nr 15. Małe przęsła mostu stanowią oddzielne pod każdym torem blachownice, natomiast przęsło największe jest kratownicą paraboliczną z jazdą dołem, o rozpiętości 98 m. Most jest dwutorowy.

Już teraz zarezerwuj rejs po Wiśle

+48 608 655 551